ORTOPEDISKE SKOBUTIKK KONSEPT OG KONSIGNASJONSLAGER

FOKUS PÅ KJERNEVIRKSOMHET :: ØK DITT SERVICE NIVÅ :: REDUSER DRIFTSKOSTNADER :: HOLD PASIENTER LOYALE OG FORNØYDE

Klaveness Footwear tilbyr nøkkelkundene sine et etablert og vellutprøvd skobutikk konsept. Dette konseptet håndterer skoforretningen til den ortopediske kunden og er alltid forbundet med verkstedslokaliseringen.

Det er basert på en gjensidig skriftlig avtale om hvilke tjenester / kostnader som overtas av Klaveness, avhengig av kundens potensial til å utvikle sin pasient / kunde portefølje og dermed styrke dette forretningsforholdet.

FOR MER INFORMASJON, VENNLIGST KONTAKT DIN SALGSREPRESENTANT.

  • ORTOPEDISKE SKOBUTIKK KONSEPT
  • KONSIGNASJONSLAGER

HVA ER FORDELEN?

Det er et faktum at for få ortopediske fagfolk som blir utdannet til å dekke den store etterspørselen til det ortopediske markedet. De som er engasjert i ortopediske verksteder, må konsentrere seg om sin kjernevirksomhet: behandling av pasientene. En butikk som drives av Klaveness garanterer at de kan utføre denne viktige jobben og få sterk støtte fra fagpersonell i butikken for å håndtere mange av de daglige rutinene.

Pasienter vil oppleve et økt servicenivå, noe som resulterer i høyere lojalitet og tilfredshet.

Lageret og utstyret til butikken er Klaveness sitt ansvar. Dette resulterer i lavere kostnader og færre operasjoner for ortopediske verksteder (eller for kjeden). Kostnader som strøm, renovering og lignende, deles for dermed å oppnå en mer operasjonelt effektiv virksomhet.

Et butikk konsept vil styrke partnerskapet. Den unike ortopediske kompetansen til kunden, kombinert med Klaveness sin evne til å tilby et totalt utvalg av produkter (fra high street / comfort til FIA og individuelt produsert fottøy), vil gi synergieffekter med fordeler for begge parter.

HVA INKLUDERER DET?

1. BUTIKK OG UTSTYR

Basert på enten eksisterende plass / butikk i ortopedisk verksted eller, en intensjon om å etablere nye butikker, samtykker partene om størrelsen (butikk, lager, kontor ...). Lageret og kontoret skal være koblet til butikken.
Klaveness tilbyr et allerede eksisterende konsept for hyller / displays som kan tilpasses ulike butikkstørrelser. Utstyrskostnader for butikk / lager (møbler, hyller og displays) dekkes 100% av Klaveness.
Driftskostnader for butikken (strøm, oppussing, kostnader for områder som WC, kantine) deles mellom partnerne.

2. PRODUKTSPEKTER

Basert på målgrupper er følgende kolleksjoner tilgjengelige:
  1. MSS - hele spekteret av sesongbaserte lager sko;
  2. FIA - utvalgte modeller for å gi pasientene en ide om tilgjengelige alternativer;
  3. Comfort - et utvalg av fokus modeller, hverdagsko og tøfler;
  4. 3D fotsenger;
  5. Tilbehør - fottøy pleieprodukter og innleggssåler;
  6. Andre merker - hvis Klaveness produkter ikke dekker alle krav til pasienter / kunder, kan modeller fra andre merker avtales og tilbys gjennom Klaveness. Lagerholdsutgifter dekkes av Klaveness.

3. FORNYE/UTSKIFTING AV LAGER

Kunden, vil i sammråd med sin Klaveness salgsrepresentant, evaluere lageret to ganger i året, i henhold til sesongkolleksjoner.
Klaveness vil presentere salgsstatistikk for artikler på lager. Basert på dette vil kunden og Klaveness bli enige om hvilke modeller som skal beholdes eller, eventuelt erstattes. Lageret vil bli kontrollert fire ganger pr år.
Klaveness vil alltid åpene for å diskutere eventuelle tilpassninger av produktsortimentet i henhold til kundens behov.

4. BUTIKKPERSONALE

Dersom ortopediverkstedet tilfredstiller kravet til et fullverdig butikk konsept, vil Klaveness ansette serviceinnstilte medarbeidere med god kompetanse innen fottøy og driftsrutiner. Klaveness vil bære alle kostnader for ansettelsen.
Hovedoppgaven til butikkpersonalet vil være å tilby utmerket service til kunder / pasienter, i samarbeid med lokale ortopedi spesialister. Klienter uten rekvisisjon behandles direkte av personalet. Videre utfører personalet rutiner for bestilling, fakturering, regnskap og lagerbeholdning.

5. MARKEDSFØRING/ANNONSESTØTTE

Klaveness vil levere promoterings materiale som plakater, kataloger og brosjyrer. For å øke pasientens lojalitet og kunnskap kan kampanjer avtales mellom partene.

HVA ER FORDELEN?

Dersom et butikk koncept ikke er egnet eller realistisk gjennomførbart, kan et Konsignasjonlager være et tilfredsstillende og verdifullt alternativ. Et Konsignasjonlager er en serie av standard MSS-fottøy som fremdeles eies av Klaveness, men holdes i det ortopediske verkstedets lokal lager.

Når den ortopediske ingeniøren og pasienten velger en passende modell fra MSS kolleksjonen (Medical Stock Shoes), kan pasienten prøve den faktiske skoen, i stedet for å velge fra nettsider eller, kataloger. Pasienten vil være mer tilfreds og reise hjem med fotøy etter første besøk, ingen videre avtale nødvendig.

Et konsignasjonslager kan være svært nyttig for å finne riktig lest og størrelse når du bestiller FIA, OAS eller, OIL.

Et konsignasjonslager faktureres kun til ortopedisk verksted etter at den solgte skoen er erstattet fra Klaveness lager.

HVA INKLUDERER DET?

Kunden og Klaveness vil bli enige om en rekke sko til konsignasjonslageret, og en kontrakt vil bli signert. Når en artikkel er solgt, vil en tilleggsordre bli plassert.
To ganger i året, i henhold til sesongsamlinger, vil kunden i sammråd med sin Klaveness salgs representant evaluere konsginasjonslageret. Klaveness vil presentere salgsstatistikk for artikler på lager. Basert på dette vil kunden og Klaveness bli enige om hvilke modeller som skal beholdes eller, erstattes.
Klaveness vil alltid åpene for å diskutere eventuelle tilpassninger av produktsortimentet i henhold til kundens behov.
Avhengig av volumet og suksessen til konsignasjonslageret, kan kunden og Klaveness bli enige om utvikling av butikkonseptet i form av hyller, displays, informasjonsark, etc.